måndag 12 januari 2009

I'm back!

Nu kanske det börjar bli lite ordning i livet igen. Om ordning är detsamma som gamla vanor och rutiner som upptog tiden i mitt liv innan jul.

Under tiden som jag varit frånvarande har jag stökat runt i min nya lägenhet och försökt att packa upp på ett någorlunda selekterande vis. Lättare sagt än gjort för övrigt. Men nu är det mesta uppackat och det känns helt okej att bo med mintgrönt kök och lila sovrum eftersom jag vet att det ska förändras med tiden!

Jag har även hunnit med att gå och bli tant. Fyllt jämna år och firat med sambo, syster, föräldrar och blivande svärföräldrar. Blev firad i flera dagar med flotta presenter och god mat. Upptäckt Lyran i Bandhagen och köpt ett par stövlar med kortare skaft än de jag redan har. Kommit fram till att garderober är dyra inrättningar och fått min första bukett med ranunklar!

Man hinner med en hel del på ett antal dagar. Och nej. Jag har INTE panik över den ålder jag uppnått!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis!

Jag tycker nog att man bara känner sig mer bekväm desto äldre man blir. Skön känsla :)

Malin sa...

Haha tant var ordet!

S sa...

Viktoria: Tack! Bekväm...tjaa. Jomen, mer komfortabel blir man nog. Men bilringarna blir allt lösare iofs. Men det går ju att råda bot på!

S sa...

Malin: Hörreduru! Jag har i alla fall inga rynkor i fejjan!