tisdag 7 juli 2009

Då var det kört igen

Jag har tittat på TV4 och minnesceremonin för Michael Jackson. Det slutade med tårar, precis innan slutet. När hans dotter sa att hon haft den bästa pappan man kunde tänka sig... Hjärtat brast.

Hur som haver så var nog de bästa talen i följande ordning, enligt mig alltså. (Men det kanske ni förstod!)
  1. Marlon Jackson (jag tror det var han, den sista brorsan som pratade i alla fall)
  2. Brook Shields
  3. Magic Johnson
Jaha, då har jag recenserat något jag inte ens trodde att jag skulle se. Än mindre att jag skulle se det nu.

5 kommentarer:

Ponder sa...

Jag hittade också mig själv framför minnesceremonin rätt vad det var. Fast jag fick en känsla av att det hela bara var iscensatt; att Michael egentligen lever i lugn och ro på en egen söderhavsö. Konspirationsteorier - min nya grej.

Annars håller jag med dig, vem kunde låta bli att gråta när dottern pratade?

S sa...

Ponder: Du fick den känslan, ja. Ungefär som de trodde om Elvis. Att han sitter och planerar en comback snart...när nu snart är.

Jag satt och väntade på att han skulle ploppa upp ur kistan och börja sjunga, men det hände inte heller.

Jag tror nog att han är död. Annars hade han tagit med sig sina barn. Det är jag övertygad om!

Omentjej sa...

Jag såg dotter imorse & såklart gick det inte att undvika bölandet, lilla gumman. Tufft av henne att våga inför alla...

Världen enligt J. sa...

Ja, herre gud. Inte trodde vi heller att vi skulle sitta och glo på detta spektakel...men plötsligt satt vi klistrade framför tv:n och fick det ena meningslösa talet efter det andra nerkört i halsen.

Marlon och Paris fick dock hjärtat att brista. Och Brooke...hon verkade ju åtminstone känna huvudpersonen för dagen. Vad gänget halvgalna pastorer gjorde där var okänt. Har de glömt att M. J. konverterade till Islam?

S sa...

Emma: Lilla gumman var verkligen ordet. Gud se ont det gjorde i hjärtat. Hon har väl knappts synts utan mask åsså ställer hon sig där och säger att hennes pappa har varit det bästa man kan tänka sig...himmel.

J: Jag håller med Strage -varför sa ingen allt det här till MJ när han levde? På riktigt. Då kanske vansinnet inte blivit fullt så brutalt.