söndag 5 juli 2009

Jämställdhetsfrågan

Jag undviker den, för jag orkar inte med den. Jag har åsikter och jag ventilerar dom med min man. Men jag har lyssnat på P1 och sommar idag, med Herman Lindquist. Därför står radion på i köket och jag hör att någon/några ska befinna sig i Umeå, eller nåt sånt. Hur som haver så är någon irriterad över att det varit alldeles för många manliga artister på Pease & Love.

Herregud! Det går inte att få det så jämnställt och dela på allt. Faktiskt. Den här frågan börjar bli oresonlig. Fullständigt urbota dum.

Att frågan dessutom antingen uppstod i Umeå, eller skulle behandlas i Umeå, det är jag inte det minsta förvånad över. Då menar jag inte för att sveriges radio har ett tillhåll i Umeå.



Hittade lite information på P1 och Studio Ett. Läs här, gubbtäta festivaler.

7 kommentarer:

Viktoria sa...

Jag kan förstå dig på ett sätt. Det är synd att vi slösar energi på sånt tjafs då jämställdhetsfrågan är så mycket mer och handlar om så mycket viktigare saker än så.

S sa...

Viktoria: "Vem är det som bestämmer vilka artister som ska få ta störst plats? De som sköter bokningarna av artisterna skyller på publiktryck och på ekonomin. Varför är det så svårt att vara rockstjärna och tjej?" /sr.se

Jag kan för mitt liv inte förstår hur det här blev jämställt eller inte? Klart att bokningarna måste dra in pengar och publik. Jag tror inte att anledningen till att vissa tjänar pengar på sin musik beror på att de har en snopp. Faktiskt inte alls. Jag tror inte att någon bryr sig om bandet har tjejer eller killar så länge musiken är bra.

Är du bra, då tjänar du pengar. Känns i min värld väldigt könsneutralt.

Viktoria sa...

S: Tja det var ju det jag försökte säga. Att just det där som skrevs inte handlade om jämställdhet utan mer tillgång och efterfrågan. Jag kanske var otydlig.

S sa...

Viktoria: Åh nej! Du var inte det minsta otydlig. Kände bara att jag blev tvungen att få ut mer av irritationen!

Jag försökte inte att säga emot dig eller nåt sånt. Tok heller!

Omentjej sa...

Ja... det är ju störtlöjligt. Någonstans får det väl vara nog?

S sa...

Emma: Svar -ja.

Viktoria sa...

S: Ok :)

Irritation är alltid bra att bli av med!