fredag 3 juli 2009

Utmanad av Ivana

Ivana ville utmana, så det var ju bara att haka på!

Beskriver mig med tre bra egenskaper:
Glad, engagerad och streetsmart.

Beskriver mig med tre mindre bra egenskaper:

Dåligt tålamod, klagar väldigt lätt, dömer ibland andra innan de ens fått en chans att bevisa motsatsen.


Jag älskar att:

får vara helt ensam emellanåt.


Jag hatar att:
svettas.


En egenskap jag möjligen inte nämnt på min blogg:
Grym (tycker i alla fall att det är kul) på att sy.


En egenskap jag undvikit att blogga om:
Det finns nog inga. De jag inte är medveten om, kanske?


Jag skrattar åt:
allt möjligt! Jag gillar att skratta.


Jag gråter:
åt alla möjliga saker på TV och i verkligheten. Sjukhuset är riktigt jobbigt... Men även när någon vinner en hel massa pengar på triss börjar jag nästan att böla


En situation jag inte gillar och kanske undviker därför:
där det finns spindlar involverade.


En situation jag älskar och gärna försätter mig i:
solbandande.


Detta är jag stolt över:
att jag har fått mig en examen OCH ett jobb!


Detta kan jag skämmas för:
Mina fötter. Fråga mig inte varför.


Detta gör mig glad:
När maken kommer hem efter en arbetsdag!


Detta gör mig lugn:

Situationer där jag känner mig trygg.


…nervös:
flygresor. Det blir dessutom värre för varje gång.


…arg:
När barn far illa och dessutom inte får föra sin egen talan, på grund av sin låga ålder.


…ledsen:
När någon som finns i min närhet har det jobbigt.


...förtvivlad:
När man inte kan hjälpa till.


…tacksam:
Att jag finns till!


Detta ger mig en känsla av att vara odödlig:
Vet inte om jag känt det?


Detta gör jag om 5 år, hoppas jag:
Har jag haft tur så har vi kunnat föröka oss. Annars jobbar jag väl på som vanligt och lever loppan med maken.


Så här känner jag för hur mitt liv är just nu:
Fantastiskt bra. Blandat med att jag otrivs något alldeles vansinnigt på jobbet.


Mitt motto i livet är:
Var glad!


Jag utmanar:

Eftersom vädret ändå ska bli dåligt här framöver så tycker jag att ni ska ha något att göra, Grannen, Ponder, Malin, Världen enligt J, Totoria och Emma.



8 kommentarer:

Ivana sa...

Vad kul det var att läsa dina svar, vissa påminde mig om mina egna, kul! :) Och vad skönt att jag inte är ensam om att inte tycka om flygplan!

fia sa...

Det blir du som får komma hit och hjälpa mig att sy när jag fått upp symaskinen. Utmaningen antas!

Viktoria sa...

Skoj att läsa om dig! Det är ju faktiskt en förmåna att få ta del av någon annans funderingar :)

Jag svarar på utmaningen ikväll.

S sa...

Ivana: Ja, ibland kände jag mig nästan som en härmapa, haha! Flygplan blir värre och värre, men jag sätter mig i ett emellanåt ändå. Vad ska jag göra liksom? Kan inte kuska upp till norrland i tåg.

fia: Javisst!

Viktoria: Jag ser fram emot att läsa!

Ponder sa...

Kul! Den ska jag göra, snart.

S sa...

Ponder: Looking forward to that!

Världen enligt J. sa...

Kul! Självklart plockar jag upp utmaningen!

Omentjej sa...

Kul, jag hakar såklart på!! Och nu har jag svarat. =)