fredag 31 juli 2009

Götet

Först när vi kom dit var systern på alla vis inte hemma, så vi trallade ner till Linnéplatsen för att äta. Där passade vi på att fira semestern. Då hade vi inte kameran med, så därför finns ingen bild på min fantastiska lax! Men sen, sen blev det en kavalkad (?!) av bilder...

Mycket av semestern handlar om mat, så här långt. Jösses vad man äter när man har semester! Dag två, när systern var tillbaka så blev några (äkta hälften och systern på alla vis), lite konfunderade när jag beställde pannkakor med sylt och grädde (läs: barnmat), när det fanns en hel del annan mat (läs: vuxenmat). Men det var gott!

Efter den kulinariska upplevelsen som barnmat kan ge, så for vi till Göteborgs attraktion nummer ett: Liseberg. Femkamp. Resultatet vill jag helst inte prata om, men kul var det! Sen blev det nog en 15-kamp i slutändan.

Luftgevärsskytte. Det var jag inte bra på! Hur mycket jag än siktade till vänster blev det bara träffar till höger. Något var knas, på riktigt.

Waterball. Här är det Barbie (systern) som sprutar vatten på bollen. Barbie uppstod som smeknamn när vi var i Kina för något år sedan, om någon undrar. Waterball var kanske något av det absolut roligaste jag har provat på, någonsin.

Slangbellan.

Favoriterna var nog ändå waterball, ankskjutning och korkpistolen.

UIK-Göteborg. Medan äkta hälften valde att träffa tjejer gick jag och systern på fotboll. Patrioter. Bara för att bli besvikna. Skitmatch och spöregn. Spöregnet parerades med att krypa in under ett paraply. Vi var i alla fall torra när vi gick därifrån.

Paddan! [Åffcårsch]

Klämkäck guide, som sig bör. Vad sägs om att inte få för många zebror i rad? Då blir det ju så långrandigt...

En bro, även kallad osthyveln. Ni kanske kan använda er egen fantasi? Sen dog batteriet i min kamera.

Japp, det regnade. Varje kvart. Varje dag.

Minigolf i annan tappning än bangolf. Jag gillar bangolf bättre...

Gothia Towers. Ett besök på Heaven 23.

Räkmackan, THE räkmacka. Ett måste om man är i Göteborg.

Sen tittade vi på djur i Slottsskogen. Knubbsälar.

Älgen.

Avslutade resan med en Cobbsallad!

Sen blev det tåget hem. Fem timmar. Vi hann med en hel del på några dagar där nere. Tack för allt systern!

3 kommentarer:

Viktoria sa...

Ahh den räkmackan går verkligen inte av för hackor! Mums!

S sa...

Viktoria: Verkligen inte! Lite för mycket majonnäs på min bara...

fia sa...

Ser helt toppen ut måste jag säga!!