fredag 10 juli 2009

Nu är jag förvirrad

TV kan verkligen göra mig förvirrad.

Det var ett amerikanskt program, typ Cops. Polisen haffade en tjej, som olovligt hade tagit en killes bil. Men det visade sig att killen inte ville sätta henne i klistret, trots allt, eftersom han inte hade varit helt ärlig när han ringde och anmälde bilen stulen.

I alla fall, hon hade en crack-pipa i bilen och berättade det för polisen. Plus att man kunde se en öppnat påse med crack. Så där står hon med handfängsel och han Bart, som anmält sin bil stulen, står bredvid. Hon har erkänt att hon köpt knark kvällen innan, att hon har det i bilen, och att hon haft bilen längre än vad hon och Bart kommit överens om kvällen innan. Han har erkänt att han gav henne nycklarna till bilen för att låna den i 20 minuter, vilket råkade bli typ ett dygn. Men hon hade ju i alla fall inte snott den.

Bart vill inte att Sarah ska hamna i klistret och väcker inte åtal. Polisen tycker att Sarah har varit schysst och berättat sanningen, varför han inte häktar henne. Men hon måste in till domstolen och anmäla sig, annars blir hon efterlyst.

Jag är ett geni på andra ämnen än juridik, speciellt den amerikainspirerade juridiken. Kan något annat geni förklara för mig? Hon åkte inte fast, fast hon åkte fast? Vad åkte hon fast för, om hon nu åkte fast?

2 kommentarer:

Ivana sa...

Jag blir också alltid förvirrad, ena dagen avrättar de någon för att denne ser konstig ut och andra gånger släpper dem människor som stjäl och langar knark. Det kanske förklarar varför USA är som det är haha!

S sa...

Ivana: Ja, kanske...