tisdag 14 juli 2009

Jag tror den gick hem

Blåsapa, nagellack och Body Balance (variant av Twister) gick nog hem hos tjejerna. Det omöjliga uppdraget kanske slutfördes med bravur?! De började i alla fall att spela spelet på en gång, så det var ju lyckat! Om dom hade kul under tiden kan jag inte svara på. Men som maken sa "Dom är barn, klart dom har skoj!"

Man förstår också att man har blivit vuxen när man sitter ner mest hela kalaset och inte längre tillhör lekpatrullen. Ganska skönt. Ganska skönt att vara barnlös emellanåt också. Den ene vildare än vildast med sylvassa kommentarer, trots sina ringa 2,5 år här på jorden. Den andre ständigt nöjd och glad, ungefär lika gammal. Hon letade smultron men utbrast efter en stund "Nueeejja klaaj", och då var det inget mer med det!

4 kommentarer:

Världen enligt J. sa...

Nagellack och båsapa skulle ju fungera som present till vilken tant som helst :) Klart ungarna tyckte det var kul!

Ponder sa...

Vad bra att presenterna gick hem. :)

Barnkalas är något av det värsta jag vet, oavsett om jag har barn med mig eller inte.

Viktoria sa...

Härligt att presenterna gick hem! Det kan i värsta fall vara lite knixigt det där.

Jag kan inte låta bli att hålla med Ponder. Jag hatar verkligen barnkalas :(

S sa...

J: Blåsapa passar alla, det har du rätt i =)! Varför tvekade jag?

Ponder: Kalas är jobbiga, men det här var helt okej. Kalas utomhus är bra!

Viktoria: Det här barnkalaset gick väldigt bra faktiskt. Det är så sällan man "måste" gå på barnkalas, så det går att stå ut faktiskt.