tisdag 7 juli 2009

Jag spär på hysterin

Det är något Jacksonprogram på TV4, någon gammal film eller nåt. Antagligen eftersom det är idag som han begravs.

Jag tror inte att jag har kommenterat hans bortgång i bloggen faktiskt. Det första jag tänkte när jag hörde talas om det, var: konstigt. Bara tomt, inget annat än...konstigt. Jag har aldrig varit något jätte-fan av honom. Jag köpte hans dubbel-cd, HIStory, men inga andra skivor. Men han har alltid varit grymt begåvad i mina ögon. Jag har även tillhört dem som tyckt att han varit lite konstig med tanke på alla operationer. Samtidigt har det alltid funnit så många andra som gjort knäppa saker, så det har aldrig varit något jag överreagerat över.

Nu begravs han och det känns bara...konstigt. Jättekonstigt.

Men jösses vilken grym kille! Jag hoppas att han verkligen fick förstå hur älskad han har varit, mitt i all förvirring i livet. Eller att han förstod hur STOR han var. Det är ju helt galet och konstigt. Jättekonstigt.

2 kommentarer:

Ponder sa...

Jag har inte heller skrivit om det, för jag vet inte vad jag ska skriva... När jag hörde det kände jag först "nej men nej" och sen började jag tänka på Steve Irwing (Crocodile Hunter du vet). Konstigt.

S sa...

Ponder: Precis. Konstigt.