lördag 4 juli 2009

Såna här dagar är de bästa!

Jag har inget planerat. Klev upp vid 9 och tog det bara toklugnt. Vädret är varmt men mulet, man kanske borde gå ut. Men jag vill inte, så jag går inte ut. Jag har tänkt att måla ett sista varv runt köksfönstret. Det är egentligen det enda jag har tänkt idag.

Blev sugen på ostkaka för en stund sedan, så kanske går jag och köper ostkaka.

Många skulle nog kalla mig tråkig, som inte går ut och gör något när det är sommar och uppehåll och varmt. Men jag vill inte. Jag vill vara hemma och inne. Jag är så sällan hemma. Jobbet tar ju upp ungefär hela ens liv. Jag trivs hemma. Det är skönt att vara hemma.

2 kommentarer:

Omentjej sa...

Åh, jag instämmer helt!! Det är så himla skönt att bara få gå hemma och skrota. =) Jag var inne & kollade film hela dan igår.

S sa...

Emma: Det lät helskönt!