tisdag 14 juli 2009

Främmande

Det är många som kommer och hälsar på oss inom väldigt kort tid. Det är verkligen supertrevligt! Men tänk om de kunde sprida ut sig lite, då blev det inte så intensivt och dessutom skulle man få känna glädje under en längre tid. Kanske? Men jag är fundersam över varför det heter främmande. Dessa personer är för mig väldigt bekanta faktiskt...

Imorgon dyker systern upp på Bromma flygplats efter jobbet. Hon stannar till fredag, så jag kan tänkas ta lite paus från bloggandet faktiskt. Kan väl inte sitta inne och blogga när en del av mitt blod är i stan!

7 kommentarer:

Ponder sa...

Det är därför man kallar dom för gäster istället! ;)

Hoppas du får det trevligt med systern och det får nog räknas som ett legitimt skäl till bloggtystnad tycker jag.

Ivana sa...

Jag tycker det är konstigt att säga främmande. Även gäster känns konstigt för att de flesta är en stor del av detta hem. Jag ska nog sätta mig ner och klura på ett nytt begrepp :)

Viktoria sa...

Hehe ja det där har jag inte tänkt på... främmande. Nej såna har vi väldigt sällan in vårt hem.

Gäster som Ponder använder ska jag anamma hädanefter :)

S sa...

Ponder: Jag brukar också säga gäster, i 99% av fallen!

Ivana: Det kanske du kan göra! Kan du återkomma då?? Men som du säger, vissa är en del av ens hem och då blir det konstigt även med ordet gäster. Men de so mär gäster kan man ju kalla för gäster, eller?

Viktoria: Det är bara att öva och byta ut ordet. Kan bli knepigt till en början!

Ivana sa...

Jodå, de som är gäster ska bli kallade gäster men inte de riktigt nära. Jag har inte kommit på något vettigt ord sen men jag lovar att återkomma :)

Omentjej sa...

Haha, det har du rätt i... Jag brukar nog inte säga annat än att jag får besök, eller namnen på de som kommer tror jag.

S sa...

Emma: Besök är ju faktiskt ett ganska praktiskt ord att använda sig av!