tisdag 1 juli 2008

Drogtestandet.

Måste uppdatera er i mitt drogtest, herrejistanes!

Jo, alltså, jag kom dit långt innan utsatt tid. Träffade en trevlig underssköterska där på mottagningen. Det var alltså ett sånt företagshälsovårdsställe. Det visade sig att hon var Dr Jekyll and Mr Hyde. Lite märkligt kan man tycka.

Först jättetrevlig och bad mig sitta ner i fotöljerna där i väntrummet, sa vänligt till mig att inte dricka allt för mycket vatten, bara lämplig mängd. Jag drack kanske 1 dl för att jag var törstig, inte för att jag skulle bli kissnödig. När det sedan visade sig att hon var den som skulle ta provet och hon går igenom proceduren, då blir hon hård och kall. Inte trevlig. Jag blev som ett barn som inte vågade säga emot. 

Sen när vi var klara och jag gick därifrån önskade hon mig en trevlig sommar och lycka till på jobbet.

Märklig kvinna? Tjaaa...

För övrigt så är det svårt att kissa på kommando. Även som vuxen. Så tänk på det om ni har barn! Nu slog det mig. Kanske blir man kall och hård när man måste ta i en mugg som någon kissat i. Det är ju faktiskt inte så trevligt...

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tror på din sista teori