fredag 11 juli 2008

Läkekonster.

Allstå, nu är syster-på-alla-vis (stora syster och sjuksyster) inblandad i mitt problem med skink- och höftilande. Diagnosen lyder:

Muskeln har ändrat läge och satt en nerv i kläm som gör att detta fasansfulla uppträder i stjärtpartiet, vänstra stjärtpartiet.

Diagnosen ställdes genom att jag, mitt i vårt telefonsamtal börjar låta lite märkligt. Det jag gjorde var att jag försökte dölja smärtan samtidigt som jag talade. Systern-på-alla-vis frågade vad som hände och detta samtal utspelade sig:

-Vad gör du?
-Jaa, men jag har nåt konstigt i skinkan/höften regionen. Det lixom säger zapp zapp zapp och gör vansinnigt ont. Det uppkom som mest efter att jag spelat badminton.
-Jaha! (Sägs som om det vore fullt självklart att man får så efter en badmintonmatch).
-Vaddå Jaha?
-Ja, men muskeln har ju fått göra någonting och då har nerven hamnat i kläm ser du! Jag har samma problem jag.
-Jamen, vad ska jag göra för att bli av med det?
-Fråga inte mig, jag är i samma situation. Det pirrar i hela mitt ben.
-PIRRAR?! Det lät behagligt jämfört med det här...

Inga kommentarer: