måndag 21 juli 2008

Ehrm...

Få se nu. Dolph Lundgren. Hur låter karln??

Antingen har han problem med talet, svårt att bestämma sig för hur han vill låta när han pratar, eller så har hans år i USA verkligen färgat hans tal. Det låter stockholmskt, men knasigt. Knasigt är nog fel ord. Det låter faktiskt inte klokt. Han har det Stockholmska "tugget" men sen...jag vet inte. Seeeegt och drömskt. Märkliga betoningar. Jag vet inte. Märkligt i mina öron, kanske det bästa för någon annan??!

Men det är verkligen intressant att han brukar hänga i Nyland, för där har jag minsann satt min fot några gånger också, i barnaåren då jag befann mig i Sollefteå och växte upp för att bli tonåring. Hans livshistoria är också väldigt intressant. Det är märkligt vad man inte vet om människor. Som en gammal chef sa till mig en gång:

- Det finns familjehemligheter under varje hustak.

Eftersom det faktiskt är intressant, fortsätter jag att lyssna klart!

Inga kommentarer: