fredag 11 juli 2008

Mina gröna fingrar.

Berättade för länge sedan om en sådd jag började med. Planterade solrosfrön och tomatfrön och andra frön.

Alla dessa frön har artat sig väldigt olika. Solrosorna ser inte ut som solrosor. Det är tunna, tunna, tunna stjälkar och själva blomman är mer gerberaliknande än solrosliknande. Antagligen hade de stackarna velat ha mer jord än vad som ryms i en halvstor terrakottakruka.

Krokig är den också. Den andra håller på att dö. Antar att blomperioden är över?!

De andra växterna har frodats desto bättre! MYCKET bättre! Om jag tvivlade på mina gröna fingrar när det gäller solrosorna så har jag motbeviset i mina tomatplantor. Dom är STORA och kraftiga. Det finns massor av blommor som är på gång. Så nu är det bara att hoppas att dessa blommor verkligen slår ut och bildar stora, fina, röda tomater också.

Sen har vi en blomlåda som ser ut för att ha fått sig en rejäl omgång med koskit för att få liv i sig. Det är proppfullt i den där lådan, ändå tyckte jag att jag placerade ut fröna med jämna mellanrum och med eftertanke. Dessvärre är det inte tätt och fint. Det ser mer ut som oreda och ogräs. Inget blommar, utan allt är bara grönt och stort. Hm.

Inga kommentarer: