söndag 4 maj 2008

Veckans grej.

Den här veckan ska gå i ett tema tänkte jag. Eftersom solen har behagat att få mig på bra humör så tänker jag att den alltid kommer att skina och då får jag en massa energi. Det kommer att säga swisch så är dagarna över och jag har fortfarande en massa energi att utföra saker. SÅ, i veckan är temat: Balkongen!

Den ska få liv. För två veckor sedan sådde jag lite frön och dom har behagat att kika upp över jordytan och snart förväntar jag mig en liten djungel ute på de få kvadratmeter vi har ovan mark. Det blir oregano, solros och tomater.

Idag har jag även sått några fler frön vilket förhoppningsvis resulterar i fina färger och kringelväxter.

Kommande veckans inköp:
  • Vaxduk
  • Dynor till stolar (??)
  • Plastkrukor
  • Balkonglådor, 2 st (kanske bara en)
  • Fiskelina
  • Gaffatejp
Så bra att jag har en lista. Då är det bara att bocka av! Om man har någon fundering kring vad man ska ha fiskelina och gaffatejp till är man fri att fråga. Annars kan man dra sina egna slutsater också. Det går lika bra det.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ska du fiska och ha gaffatejp istället för krok?

S sa...

anonym: you nailed it! har hört att gaffatejp är den bästa tejpen som finns och den mest användna i hela världen. Den borde funka även som krok, philip.