torsdag 15 maj 2008

Harar och rumpstek.

Intressant kväll. Först störtade allt på jobbet. Varje gång jag tänker tanken att jag ska gå hem tidigare händer någt. Idag var inget undantag. Kom hem strax innan 19. Befann mig i ett stadie som kan liknas vid hjärnapati. Jag kunde inte ens förmå mig att tänka det minsta lilla! Hade gjort slut på tankeverksamheten, helt.

På bussen sista vägen hem fick jag dock ett uppiggande samtal. Min gamla chef. Gamla som i chef från förr och som just fyllt 70 år. Hon är rolig hon!! Jag hoppas att jag har åtminstone 75% av hennes energi vid samma ålder.

Eftersom jag knappt kunde komma på hur man går uppför en trapp kunde jag heller inte förmå mig att tänka på mat. Därför blev det Greken som fick sig ett besök av mig och min P. Sitter och bläddrar i menyn och hittar detta:
Rumpstek! Vad är det?? Kändes lite lätt obehagligt att tugga i sig. Valde kyckling. Kändes tryggt.

Sedan, på väg hem. Då står antagligen världens största hare på en bakgård och äter (rumpstek??). Den var verkligen helt enormt stor. Självklart fotade jag. Det bruna på bilden, som inte är ett träd, det är haren. Dessvärre har den dragit ihop kroppen så storleken gör sig inte riktigt rättvis. Den var väldigt lik en känguru faktiskt. Fast, P tyckte att den var mest lik ett rådjur. (Jag SA ju att det va världens största rådjur!)


Inga kommentarer: