torsdag 15 maj 2008

Intellektuell.

Har idag fått mitt efterlängtade bokpaket.

Läser för tillfället Fredrik Lindströms bok "Vad gör alla superokända människor hela dagarna". Otroligt lättläst och helt i min klass när det gäller underhållning! Jag skrattar och känner igen mig lite nu och då. Inte hela tiden, men ibland. Så träffande beskrivningar av olika ting i samhället. Åhléns-kärringar tillexempel. Dom känner vi nog alla till.

Men i dagens bokpaket fanns:
  • Den översvämmade hjärnan. Torkel Klingberg. Det är en bok om arbetsminne, IQ och den stigande informationsfloden.
  • 80 romaner för dig som har bråttom. Henrik Lange. Det är 80 av de största verken ur litteraturhistorien på ett annorlunda sätt. Varje bok får plats på en sida, i form av fyra serierutor.
  • A piece of cake. Leila Lindholm. Recept på Leilas favoritbröd och bakverk.
Jag tror att beställningen beskriver mig ganska bra. Ingen röd tråd. Lite allt möjligt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ni är bäst, Tack!

Anonym sa...

inte di utan fia!

S sa...

fia aka di: Åhå, det var vackert sagt!