tisdag 6 maj 2008

Projektstatus

Idag tog jag, i form av projektledare, tjänstledigt. Skönt. Men jag fick inget annat gjort heller. På min lediga tid köpte jag i och för sig en ny terrakottakruka och tre fat. Till mina solrosor. Jag tänker mig att de kommer finnas på balkongen, så helt ledig har jag kanske inte varit?!

Den senaste tiden har hemmet haft ett väldigt skevt diskställ i trä. Det har lutat åt vänster och all disk har med fördel placerats så långt till höger som det bara gått. Samtidigt har vi haft ett projekt att förändra köket. Tanken har varit svarta, eller i alla fall mörka väggar. Till detta vill vi ha röda detaljer. Självklart kunde jag inte släppa tanken på ett rött diskställ. Så sprang jag på ett rött diskställ på Mique. Men det klickade inte riktigt. Inte var det ett stort diskställ heller. Det kan vara roligt om det får plat lite mer än tre glas när man ändå har ett diskställ. Nu har vi ju turen att det finns en maskin som diskar åt oss. Under köksbänken står den. Men ett diskställ behöver man ändå.

Så, en dag, gick jag och min P och patrullerade den stora gatan här där vi bor. Eftersom orten är helt sagolikt bra så finns det självklart en grym antikaffär här! Där stod det, det röda diskställ jag ville ha! Idag skyndade jag mig hem från jobbet för att hinna köpa det. Vilket fynd! 20 kronor!!!

Stort är det och lutar gör det inte!!

Inga kommentarer: