onsdag 14 maj 2008

Word.

Som jag tidigare skrivit måste jag lära mig ett helt nytt språk. Jag jobbar på det och kan härmed dela med mig av några ord. Om någon av er vill göra ett studiebesök i lokalerna så är det ju inte helt fel att kunna kommunicera med omgivningen. Även om jag själv drar mig för att besöka vissa delar av byggnaden. Av olika orsaker. Dels för att jag känner mig sjukt osmart. Dels för att jag inte vill beblanda mig med motsträviga människor som måste klaga på ALLT!

Så. Ord som kan komma väl till pass om man befinner sig i min byggnad:
Uni-kryss - UNIX [j:uunikks] (En grupp operativsystem)
Poppa - Ta bort
Kill 9 - Döda en process på ett brutalt sätt. (Det mest effektiva, men kanske inte det bästa...)
Excelkärring - Kvinna som arbetar på HR-avdelningen
Fönstergruppen - Den grupp som arbetar med Windows
Man ska inte ta allt för många ord på en och samma gång. Då kan det bli korvstoppning, så vi stannar där för idag.

Inga kommentarer: