fredag 23 maj 2008

Personal.

Det är skillnad på personal och personal. Vissa har antagligen, av någon oförklarlig anledning, fått för sig att de inte kan ta sig ur sitt ekorrhjul -serviceyrket. De lixom sugs fast och blir bittra. Men det GÅR att ta sig därifrån, faktiskt. På riktigt nu, hur ofta träffar man en TREVLIG person på McDonalds eller liknande ställen. Det händer, men inte är det ofta. Då menar jag en sådan person som verkligen trivs med sitt och jobb och får mig att vilja komma tillbaka till precis den butiken och handla igen. Jag blir lika glad varje gång det händer. Idag hände det på T-shirt Store på söder! Ställde en fråga om en annan butik, inte helt konkurrerande till T-shirt Store, men lite. Killen i butiken svarade glatt att den butiken lagt ner/flyttat men tipsade om andra butiker -hans konkurrenter. Sjukt trevlig. Det fick han många poäng för. Hos mig! Går gärna tillbaka till T-shirt Store och handlar när behov uppstår.

Sen har vi ICA här i Årsta. Det är i princip alltid ny personal där, kanske för att det behövs sommarpersonal, jag har ingen aning? Men det är i alla fall alltid ny personal där och de flesta är trevliga utom en. Jag har tänkt att hon haft en dålig dag när jag träffat henne. Men nu har hon haft tillräckligt med dåliga dagar för min del! Butiken är en sådan ICA som även har postärenden, så det är där jag hämtar ut och skickar mina paket. Igår var det en returdag. Själva postmodulskassan var stängd och de hänvisade därför till kassa 5. Jag gick till kassa 5, ställde mig snällt i kön. Köpte mitt tuggummi och lade även min postorderretur på bandet. Hon blippar tuggummit, tittar på postorderreturen och följade konversation utspelar sig:

- Nu förstår jag inte??
- Det ska skickas.
- ? Va...?? Är det en retur?
- Ja, precis. Det ska tillbaka.
- Om du då säger skicka, då förstår inte jag.

Nähä. Men då är du dum i huvudet hade jag lust att säga. Om det hon har i sin hand ska skickas, då kvittar det väl om det är en retur eller inte en retur? Surpul.

Inga kommentarer: