måndag 26 maj 2008

Igår - Idag

Igår gjorde jag det jag tycker är roligast i hela världen! (Ungefär i alla fall). Jag önskar att det gick att försörja sig på det. Men marknaden är troligtvis väldigt begränsad. Jag slog in paket!
Ofta låter jag tanten eller farbrorn i inköpsaffären slå in den. För OM de, mot förmodan, skulle lyckas lägga ner sin själ och hjärta i inslagningen skulle det ju kunna bli en hit. För ofta har affärerna fina eller coola papper! Men i 99,8 fall av 100 misslyckas de. Så då får jag öppna paketet och slå in det själv. Håhå, det är så roligt att slå in!!!

Härom dagen var jag till R.O.O.M och den manlige kassören skulle slå in mitt inköp. Så säger han till sin kollega:

-Är det alltid sån här tomteverkstad?
-Jaa..!

Åh. GRÖN av avund. På OKQ8 ville kunderna bara ha sina chokladaskar inslagna till jul och inte fanns det speciellt coolt papper där inte.


Ikväll har jag ägnat mig åt tråkiga saker. Byråkrati. Fyllt i papper. Det är i och för sig också kul, så länge jag vet vad jag ska skriva. Men ofta är det ju så flummigt skrivet i bilagorna som ska vara hjälpsamma. Tror att jag ringt A-kassan 3 gånger för att få svar på frågor. Snart kanske jag får betalt för de två veckorna jag var arbetslös i januari/februari. Kanske. Kanske har jag även ett examensbevis i innanför dörren om några veckor?!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åhå, jag vill också slå in paket! Har en massa papper som ligger och samlar damm och väntar på att få användas. Det bästa är ju om man har någon att ge det man slår in också. Vem ska få dina paket?

S sa...

Lite olika. Systern, pappan och några andra.