fredag 2 maj 2008

men nej...

Vad händer? Jag läste återigen i Metro på väg till arbetsplatsen. Som för övrigt är ödelagd en klämdag som denna... Det är färre personer i rullning idag än när jag jobbade natt för någon vecka sen.

Tillbaka till ämnet. Jag läser, jag läser Metro. Jag läser om herr Gårman. Herrn ska bli fru. VARFÖR ORKA BRY SIG?? På riktigt. Så onödigt. Jag är inte feminist. Vore jag det skulle jag ändå inte tycka att det vore okej att byta ut skyltarna. Det är inte i skyltarna jämnställdheten sitter. Och exakt hur mycket kostar det inte att trycka upp en massa nya skyltar? Antagligen en hel del av mina skattepengar.


Mina eventuella framtida barn kommer inte må bättre av att se en Fru Gårman än en herre. Jag känner mig tämligen säker på det. Ordet herr är väl också en ordelek av ordet "här", eller?

4 kommentarer:

Marcus sa...

Ska vi vägra gå på övergångsställen som har Fru Gårman? Vi startar en stark proteströrelse!

S sa...

marcus: LYSANDE idé! Jag är med.

ElviraElmira sa...

Och vad är det som säger att alla kvinnor går klädda i kjol och hästsvans? :) Jag är feminist och jag anser att man faktiskt lägger krutet på fel ställe i det här fallet. WORD!

S sa...

e: Jag är helt med. Fel fokus! Det bästa va ändå en sidodebatt jag råkade på. Någon ansåg att kvinnan på skylten va för smal...

Lägg pengarna på något annat som har med jämnställdheten att göra. Något vettigt!