torsdag 1 maj 2008

Elden och vuxenpoängen

Jorå. Nog lyckades jag skrapa ihop några vuxenpoäng allt! Vi promenerade några hundra meter (??). Jag har ingen aning om avstånd verkligen. Men det va inte så värst långt bort från vårt hem i alla fall.

De 2000 utlovade personerna som brukade samlas på Årstaliden var kanske inte exakt 2000 st, men MÅNGA människor var det. Med barnvagn. Eller med barn större än barnvagnsåldern. Pensionärerna också. Och vårkören. Någon fullmäktige från kommunen. Några surisar. Åsså vi, jag och min fästman. Vi köpte varsin kaffe och bulle, 10 kr styck. Det blev alltså, summa sumarum 40 svenska kronor.

eld, kaffe med bulle.

Vi hoppade över varmkorven och fiskdammen. Trots att jag verkligen var nyfiken på en sån påse man fick i dammen. Men kön var exakt hur lång som helst och dessutom hade jag med råge passerat åldersgränsen. Speciellt med tanke på att jag närmat mig 42 i ålderstestet. Men påsarna var fyllda till bredden! Jag hoppas att det var grejer i den och inte bara godis. Kanske innehöll påsen klassikern från när jag var liten?! En mandarin, ett russinpaket, en klubba av färgglad kulört och typ tre godisar. Det såg ut för att vara massor i den där påsen, tills man öppnade den... Stackar mig, då.

Kören, vårkören. Dom sjöng hellre än bra. Så där charmigt som det ska vara på valborg. Eller förresten, det var ljudet det var fel på!

Fiket, där de söta tanterna sålde för fullt!

Dansbanan där det är dans varje torsdag med start i maj. Hur cool är inte min förort??!

Inte 2000 personer, men bra nära i alla fall!

Inga kommentarer: