torsdag 22 maj 2008

uj. uj. uj. #3

Fortfarande helt knasig i skallen. Inte hög feber längre dock. Tät näsa, ont i halsen. Hosta och slem i svalget. Där har ni mitt tillstånd just nu. Låter värre än vad det är, faktiskt.

Imorron SKA jag till jobbet!

Det fina med att vara trög i bollen och vara hemma är att man hinner se annat än teknik och uppleva annat än prat kring teknik. På min arbetsplats finns det ungefär ingen som kan prata om något annat än tekniska saker. Även när det är lunch eller fika eller någonting som pågår bortom skrivbordet. För mig ter sig detta väldigt märkligt. Jag skulle gärna vilja prata om annat när jag väl har en paus från det. Men, det var inte det jag hade tänkt att ta upp nu. Utan jag hade tänkt att skriva om den här:Ttryckkokare Perfect Plus från WMF. Köpt på Cervera. Den fick jag och P från mina föräldrar när vi förlovade oss. Dessvärre har vi varit VÄLDIGT dåliga på att använda den. Så nu måste jag ut på nätet och leta recept för att använda denna. Man kan inte annat än gilla den. Vi gjorde kallops en gång, den blev helt fantastisk! (Förutom att vi inte riktigt lärt oss hur man kryddar för att få mormors smak på den, men...) Hör här:
"Med en tryckkokare från WMF lagar du maten under tryck, dvs vid temperaturer på över 100 grader C. Det innebär att koktiden förkortas med upp till 70%. Om du tillagar maten i en tryckkokare behåller maten också bättre sina naturliga vitaminer och mineraler. Dessutom är det klart energibesparande att använda en tryckkokare!"
Om någon som läser det här har ett recept till vår Perfect Plus tryckkokare, som är oslagbart -tell me about it!


Inga kommentarer: