tisdag 20 maj 2008

Projektet.

Kom på att jag glömt att upplysa eventuella läsare om projektet -Balkongen. En gång i tiden skrev jag en lista över saker som skulle behöva köpas och denna lista har nu uppdaterats. Den går även att se här:
  • Vaxduk
  • Dynor till stolar (??)
  • Plastkrukor
  • Balkonglådor, 2 st (kanske bara en)
  • Fiskelina
  • Gaffatejp
Uppdateringen lyder:
  • Det finns numera en duk på bordet där ute. Dessvärre har den blåst ner från bordet flera ggr nu. Status just NU vet jag inte.
  • Dynor har jag inte hittat några schyssta, men kanske slår jag till på ett par svarta från Åhléns. Vanliga, tunna saker. Såna man har inomhus i vanliga fall.
  • De sådda fröna är uppe, ovan jord och tittar mot solen. Lite varierande höjd på dem, beroende på vilken typ av blomster. Jag vet inte ens själv vad det är för olika sorter. Det var typ en sån surprise-påse.
  • 5 tomatplantor växer och frodas och måste tämligen snart planteras om för att de inte ska stanna av i växten.
  • Plastkrukorna har jag slopat. Kan inte komma på vad jag skulle ha dom till?
  • Balkonglådan blev i singular och har införskaffats. Det är i just denna som ovan nämda blommor växer.
  • Fiskelina: Har inte hittat någon ännu. (Har iofs inte letat allt för hårt heller...)
  • Gaffatejp: Samma status som fiskelinan.
Sådär. Då har i alla fall jag koll på vad som behövs för att projektet ska ros i land. Precis som alla projekt så drar även detta ut på tiden och blir säkert dyrare än budget. Inte för att jag hade lagt någon budget, men. IT-projekt har en väldig tendens att dra iväg. Sällan blir det helt klara heller. Men det SKA detta projekt bli. Bara jag blir frisk och värmen kommer tillbaka!



Inga kommentarer: