söndag 25 maj 2008

Vårmarknad

Lions vårmarknad som jag tidigare skrev om gick igår av stapeln. Full av förväntan och energi i kroppen tog vi oss en promenad upp till Årstatorg. På håll hörde man musik från en anläggning som inte hade det bästa soundet jag hört. Kan tänka mig att Lions budget inte har utrymme för bättre anläggning. När man kom närmare torget hörde man vilken typ av musik som spelades -dansbandsmusik. Som P uttryckte det: Om nu Elvis har gjort en bra låt, varför måste man då förstöra den?
Chokladhjulet såg jag aldrig till, karusellen såg ut för att skänka glädje till några få barn. Själva loppisfyndandet gick väl si så där skulle jag tro. Det var mest pensionärer som handlade. De handlade väl upp det som de själva skänkt året innan? Gosedjurslotteriet såg jag, på håll.
De utlovade överraskningarna hittade jag inga. Det kan spela in att vi inte stannade allt för länge. KAN vara så. Vi hann i alla fall med att dricka en kopp rättvisemärkt kaffe ur hjärtkopparna på Javasavi! Hann med. Ungefär som vi hade något som skyndade på. Det var nog tristessen och besvikelsen som tog över. Fast lite mysigt är det allt!!

Det var mest pensionärer som besökte torget. Söta som få! Gick omkring där i små klungor och umgicks. Lika många käppar som människor. Helt fantastiskt!! Här nere kan man se hur de tar sig an bollkasningsståndet. Dessvärre har jag ingen aning om de vann något, men om inte annat borde de väl ha fått sig ett tröstpris...

Inga kommentarer: