lördag 5 juli 2008

Heldag ute!

Hur en dag nu blir heldag om man kommer ut först kl 13.30??! Men i 6 timmar var vi ute idag. Vi lekte utomlands och det har varit otroligt skönt! Dessutom har jag haft betalt hela tiden. (Jour i helgen). Samtidigt som jag intagit fika på 70-tals filten har jag cashat in pengar. Det är ju galet. Utan att (hittills) ha behövt arbeta det minsta. Ännu mera galet. Bara för att jag postat det här på bloggen nu, så kommer jag väl att drabbas av värsta grejjen inatt.

Men innan vi hittat fram till det som var målet för dagen, Rosendals trägård gick vi vilse. Detta efter att vi lämnat bussen mot Waldemarsudde bakom oss. Jag blir lätt arg som ett bi när något blir jobbigare än det skulle behöva bli. Därför blev jag irriterad över att vi var tvungen att gå exakt hur långt som helst för att ta oss tillbaka till busshållsplatsen och börja om. Då blir även P irriterad. Över att jag är irriterad över en larvig sak. Men jag blir det. Så är det. Väl på plats fick vi i oss mat och livet återvände sakta. Även humöret. Efter maten slank det ner varsin kopp kaffe, kladdkaka och morotskaka á la Rosendal. MYCKET bra intag som inte ångrades.

Med hem följde en fikonmarmelad med whiskey!

Inga kommentarer: