tisdag 22 juli 2008

Ibland.

Ibland tänker jag att jag ska göra något helt annat än det jag gör idag. Det vill säga har ett inrutat liv där jag kliver upp, tröttare än någonsin -värre för varje dag dessutom, åker till jobbet, jobbar, åker hem från jobbet, här varierar vad jag gör. Efter jobbet spelar jag badminton ibland. Eller så åker jag hem och lagar mat/tvättar/ser på TV.  Alternativt åker in till stan, träffar någon, går ut och äter. Någongång på dygnet går jag och lägger mig. Sen kliver jag upp...

Jag skulle vilja göra något roligare. Typ flytta till Grekland, bo i ett stenhus, sola, öppna kafé, vad vet jag?? Sälja allt (skulle iofs inte ge mig så många kronor...) och köpa en segelbåt och segla runt i världen. Först ska jag bara lära mig att segla. Men det är väl lättare än att förstå sig på vad en JMS-adapter gör. Vilket är vad jag klurar på för tillfället. Definitivt roligare att lära sig att segla i alla fall.

Eller kanske åka till typ Vietnam, fixa fram jobb till vietnameserna som är bra betalt i deras ögon genom att starta något eget. Göra en insats.

Jag vet inte hur jag skulle våga göra något av allt ovan, mer än att kliva upp tröttare än någonsin, jobba, spela badminton...

Inga kommentarer: