lördag 19 juli 2008

Resultatet.

Dagens vintage-runda slutade men en påse och tusen tankar om annat än det som låg i påsen. Men kan även sammanfatta hela rundan till:

Jag är värdelös på vintage-shopping och borde skaffa mig en personlig hjälp för detta.

Nedan visas två förslag och det som mina tankar kretsar kring allra mest. Den rosa har jag köpt för en ringa summa pengar. Har även konstaterat att denna tjusiga stass är mer 60-tal än 50-tal. Jag känner Twiggy, Kennedy... Jag känner inte att valet är helt rätt med tanke på 50-talstemat som brudparet valt.

Det andra förslaget med prickig kjol och röd blus kände jag mig inte helt hemma i. Men det känns mer Rockabilly och mer 50 i alla fall. Men just den där kreationen gick inte riktig hem ändå. Den hamnade heller inte i någon påse. Kjolen var för stor, så det kändes som att jag hade gigantiskt mycke tyg på mig. Skjortan var det för mycket blus över. Sen saknas ett skärp i midjan. Men det är nog det enklaste av problemen!

Vad tycker ni att jag borde välja?

Ska jag kanske ringa och hota brudparet och säga: Byt till 60-tals tema, tack!

Inga kommentarer: