tisdag 27 oktober 2009

När jag lagade mat

Ikväll stod jag i köket och gjorde mat som jag aldrig tidigare gjort, ugnspannkaka med rotfrukter och ajvar, och samtidigt lyssnade jag på radio. Inte på vad som helst ,utan Radiosporten. Det är så fantastiskt spännande med sport på radio!

Men det jag kom att tänka på när jag stod där och lyssnade på kommentatorerna som skrek ut sin förvåning när Tobias Hysén (IFK Göteborg) lyckades peta in 2-2 mot Halmstad var lite märkligt. AIK. Dom kom jag att tänka på. Sen tänkte jag att jag som Stockholmare borde hålla på något Stockholmslag eftersom UFC (Umeå FC) är ett skämt.

Då har jag att välja mellan AIK, Bajen eller Djurgården.

Bajen kanske vore närmast, eftersom jag bor söderöver. Men jag vet inte? Det går ju ändå inte att gå och se på fotboll på grund av alla knäppa huliganer.

2 kommentarer:

Ponder sa...

Jag har ingen aning, har alltid hejat på IFK Göteborg trots att jag typ Stockholmare i grunden. Ville bara säga att din blogg blivit fin här på kanterna. :)

S sa...

Ponder: Jamen tackar! Lite väl rosa kanske, men det går ju att ändra så småningom!

Jag tror att jag också är lite mer Göteborgare.