torsdag 15 oktober 2009

Runt, runt, runt.

Hann kliva in innanför dörrarna efter en trevlig kväll med kompisen. Resultatet av kompiskvällen blev kläder med en doft av matos. Men det var inte det jag skulle skriva. Nej, nej.

Jag tänkte belysa mitt virriga tillstånd. Jag har inte koll på ett enda papper. Jag vet att det trillade in ett papper från gamla a-kassan förra veckan. Papperet sade något i stil med att jag var tvungen att skicka in det papperet till nya a-kassan. Annars kommer jag att tappa all tid jag sparat in i gamla a-kassan. Det är tid från 2001, typ. Det går inte.

Nu har jag sprungit runt och försökt hitta detta papper. Problemet är att vi hade en jätterensning förra veckan. Där saker hamnade här. Och där. Tillslut hittade jag det. I bokhyllan, på en märklig plats... Nu är det jag som måste återfå min koll på papper. Det här håller inte. Magsår vill jag klara mig utan.

Inga kommentarer: