onsdag 28 oktober 2009

Om jag vore kändis

Då skulle jag kunna skapa rubriker genom att säga vad jag (som mig själv, utan kändisskap) tänker. Jag kan nog skapa lite irritation här också. Men jag säger det ändå.

Jag är sjukligt trött på det här med miljön och miljöförstöringen. Otroligt trött. Jag tror att det är ett kommersiellt och politiskt påhitt.

Därmed inte sagt att jag inte tycker att man kan och borde källsortera, det är jättebra med återvinning! Men jag tror att alltihopa är bra mycket överdrivet och jag ställer mig på Peter Stilbs sida. Jag har inte orkat gräva ner mig i mina teorier, men ramlade över en intervju med honom när jag försökte lyssna på radio på jobbet. Jag gillar Peter Stilbs. Även om vissa påstår att han kanske är mutad av Exxon. Då gillar jag inte honom för att jag vet att han gillar Depeche Mode.

2 kommentarer:

Miriam sa...

Jag är trött på att man drar till med miljöargument för att tjäna sig en hacka. Usch för det!

S sa...

Miriam: JA!