lördag 28 augusti 2010

Det där valet

Det drar ihop sig. Det pratas om det överallt. Det känns dödsviktigt i år. På min arbetsplats pratar alla om valet. Några ställer sig själv och andra frågan om man ska stödrösta på något parti inom Alliansen eller Oppositionen för att få dom över 4%-gränsen. Eller ska man rösta på det parti man vill, med hjärtat, och hur ska man göra för att inte få med Sverigedemokraterna.

Det lovas mycket till höger och vänster och statistik påvisas för att montera ner det andra politiska lägrets ansikten för väljarna. Man måste vara bäst till vilket pris som helst. Det är nog första gången jag hör att man pratar mycket om pensionärerna. Men det är väl också första gången som pensionärerna har pengar och därmed måste även Moderaterna verkligen satsa på vinna kampen om pensionärerna och kanske ha en chans att få dom på sin sida. Jag blir nervös i hela magen när jag tänker på att valet bara är några dagar bort. Det vore hemskt att se Reinfeldt och Borg bytas ut mot Sahlin och Östros. Jag vill knappt tänka på det.

Nu fick jag ont i magen igen.

2 kommentarer:

Världen enligt J. sa...

Bara tanken på Mona. *ryyyyyys*

S sa...

Ja-a! Usch. Jag vill inte tänka på det!