tisdag 10 augusti 2010

Lök är inte grejen

Nu har jag varit hos kompisarna och luktat lök om höger fot. Kan berätta att lök är inte grejen mot myggbett. Om det inte är just gullök som kanske är grejen och jag fuskade med schalottenlök. Så kan det ju vara...eller så var det att jag gick in i kampen med skepsis.

Har hittat en hel lista med förslag på hjälpmedel och den ska jag börja jobba på imorgon, eller i övermorgon. Men innan dess ska jag prova äppelcidervinäger, för det jag har hemma!* Läste också något positivt om zinkpasta, det kanske är värt att prova innan jag börjar beta av listan?!

Annars verkar prylen med elektriska stötar lite intressant...eller helt sjuk?




*Öh, nä. Där trodde jag fel. Men ingen av oss vet hur eller var den har försvunnit...

2 kommentarer:

Omentjej sa...

När jag var liten "kryssade" jag alla myggbett hårt med nageln, och badddade med alsolsprit. Jag var hårt åtgången och har fortf. ärr efter gamla sönderkliade bett. :/ De är hemska de små rackarna.

S sa...

Omentjej: Här har kryssats för fulla muggar!! Ingen alsolsprit dock. Men väl Knebep Vodka...hjälpte inte det minsta!