fredag 13 augusti 2010

Fredagen den 13:e

Det är idag det!

Då "ska" man ju drabbas av otur och hemskheter. Hittills har jag klarat mig bra. Men det va på håret att det höll på att gå åt skogen på förmiddagen.

Jag hade klipptid kl 10.45 inne i stan. Det tar ca 30 minuter till hållplatsen om allt tajmar. Som sagt, om allt tajmar. Exempelvis om man planerar resan en stund innan, förutsatt att man kommer ihåg att man har en inplanerad tid hos frisörskan.

09.58 var nyhetsmorgon slut, jag började slösurfa och då bara blixtrar det till i hela kroppen. Klipptid! Jag sitter i pyjamas. Jag har 45 minuter på mig. Det bara måste gå.

På något övernaturligt vis lyckas jag sminka mig, klä på mig anständiga (läs: hyfsat strukna) kläder, se ut som en människa och ge mig iväg på ca 10 minuter. Jag hann till och med leta fram ett par örhängen!

10.41 kliver jag in i salongen. Det ni!

4 kommentarer:

Ponder sa...

Snyggt jobbat! Och örhängen till och med. Jag är imponerad!

S sa...

Ponder: Tackar, tackar! Ja, örhängen är ju dessutom helt värdelöst att ha på sig hos en frisör...man måste ju ta av dom på en gång.

fia sa...

Hurra, och inte blev dagen sämre heller.

S sa...

fia: Näe! Verkligen inte.