lördag 28 augusti 2010

Ensam hemma

Jag är ensam hemma. I några timmar till i alla fall. Maken är i sommarstugan för att hjälpa svärfar att röja och flytta en redskapsbod inför ett projekt som sätter igång till våren.

Förlåt älskade man, men det är faktiskt väldigt skönt att få vara ensam hemma ibland. Jag är aldrig ensam hemma längre. Jag vaknar på morgonen och går till jobbet, mannen är kvar hemma. Jag går till jobbet, där är jag ju självklart inte ensam eftersom vi är närmare 500 stycken anställda. Jag kommer hem och mannen är hemma. Han jobbar ju här.

Det är i och för sig inte helt dumt att han är hemma när jag kommer hem. Då får vi mer tid för varann. Innan han blev sin egen chef var han hemma någon timme bara, innan vi båda dog i varsin säng. Lagom är alltid bäst.

Men som sagt. Ganska skönt att få vara ensam. Hemma. Ibland.

4 kommentarer:

Omentjej sa...

Ja, ensam hemma är så bra! Min D håller ju på med alla möjliga saker, hockey & fotboll & innebandy osv, så jag får en hel del ensamtid, hurra!!

S sa...

Omentjej: Ja, det är viktigt med ensamtid!

Frida sa...

Själv sitter jag precis och deppar för att jag är själv så mycket.. Lagom är som sagt bäst!

S sa...

Frida: Stackars! Lagom är verkligen bäst.