måndag 23 augusti 2010

Idag på jobbet

Jag tänkte att jag skulle göra något ovanligt och tog på mig mina röda pumps till jobbet. Det enda konstiga som sticker ut med dom, är att dom är röda.

På jobbet har jag aldrig såna skor, för det är alldeles för mycket spring mellan våningsplanen. Men idag tog jag på mig dom och kände det på mig. Det skulle komma kommentarer.

Hinner vara på jobbet i kanske en timme då en av mina kollegor säger "Har du skaffat projektledarskor. Röda projektledarskor". Det är jag fine med att man säger, om man säger det på ett visst sätt. Och jag kan ta det. Jag är nog tillräckligt säker i mig själv för att kunna ta en sådan kommentar. Dom kommer hela tiden, kommentarerna.

Men jag kommer aldrig mer att ha mina röda pumps på jobbet ändå. Aldrig.

3 kommentarer:

Omentjej sa...

I feel it again, fast det var längesen jag fick ngn kommentar nu, de har nog tröttnat. =)

S sa...

Omentjej: Bra, för du har säkert också tröttnat! ;)

Omentjej sa...

För länge sen! =)