måndag 30 augusti 2010

Jag gör't

Nu har jag bra länge tänkt tanken att en backup av min dator vore på sin plats. Men av någon anledning sitter det så ofantligt långt inne. Dumt, mycket dumt. Speciellt med tanke på att min dator har en alldeles speciell och egen karaktär numera, som bara utökas med nya, fina specialeffekter.

Dessutom läste jag om Fiaelias öde igår och då fick jag panik och tänkte att nu måste jag. NU måste jag. Så klockan midnatt igår försökte jag få igång mitt backup-program, som både jag och maken trodde var en gratisversion. Igår visade det sig dock att så inte var fallet. Jag får prova i ytterligare 60 dagar, sedan är det bara att ta fram plånboken! (Alternativt hitta en annan backuplösning).

Så vid midnatt började jag backup:a och nu på morgonen återstår endast 14 timmar... Ojdå. TUR att jag tog tag i det hela. Tänk om jag hade tappat allt det där?!?

3 kommentarer:

Omentjej sa...

Hjälp, det påminner mig om att jag borde fixa en helhetslösning för backup!!

Viktoria sa...

Backup? Nej känns obekant...

S sa...

Omentjej: Gör't!

Viktoria: Jag vet. Men nu så!!