tisdag 10 november 2009

Idag

Jag hade mitt utvecklingssamtal idag. Jag var inte nervös och det var ett samtal av lightversion. Även om det var ganska mycket olight med tanke på att jag var brutalt ärlig. Jag förklarade hur jag kände för mitt jobb och att jag inte alls vill utvecklas mer inom det område jag jobbar med idag. Jag vill utvecklas åt ett annat håll. Sen sa jag vilken tjänst jag vill ha. Nu ska han till och med hjälpa mig att få den.

I och med att jag eventuellt slutar i den gruppering jag är i nu uppstår ett enormt rekryteringsbehov. Vi är redan alldeles för få! Så jag sa något om att det blir ju lite konstigt för dom som blir kvar, eftersom de blir så få och sen börjar jag gorma och inte alls tänka på mig själv. Då säger min chef "Det är ju i och för sig inte ditt problem. Det är ju mitt problem." Det var ju så sant som det var sagt, det! Han är bra, min nya chef. Hur länge han nu blir min chef.

Min chef avslutade samtalet med att säga något i stil med "Du har ju hamnat på den här positionen av mer eller mindre ett misstag". Det var så klockrent sagt att jag inte annat än kunde hålla med.

Jag håller tummarna så att de vitnar, jag vill ha det där jobbet.

2 kommentarer:

Ponder sa...

Vad skönt att det gick så bra! Håller också tummarna allt vad jag kan för att du ska få det där jobbet.

S sa...

Ponder: Ja, många tummar är bra!!