onsdag 11 november 2009

Ja, vad säger man?

Jo, man säger

GRATTIS!!!
Jag fick jobbet!

Jag tågade in på arbetplatsen, trött och eftertänksam. Hade tänkt att jobba hemifrån idag, men det kändes inte bra. Så jag tog med mig hela arsenalen av saker till arbetsplatsen och satte mig på stolen.

Strax efter kommer chefen ångandes. Frågar om jag har tid. Jag har tid, svarar jag. Vi går in i det tysta rummet och han säger att det är bara att köra! Norrlänning som jag är säger jag, iklädd ett leende -Så roligt! Och jag menar det. Inom mig hoppar alla organ, men utåt bara ett stilla leende.

Nu kan vi ju ta detta med en liten nypa salt också. För jag har ingen aning om när jag börjar, vad jag ska göra eller när jag ska göra vad. Jag ska koordinera. Frågan är vad och hur? Well, det känns som ett mindre relevant problem. Nu ska jag bara gå omkring och vara glad i flera dagar! Det här är alltså inte jobbet jag var på intervju för. Det har varit knäpptyst från det hållet. Det här är inhouse-jobbet jag också nämnt.

(För övrigt måste detta vara min absolut snabbaste rekryteringsprocess någonsin. Eller förresten, min andra.)

9 kommentarer:

Familjen Hallman sa...

Grattis! :-)

Omentjej sa...

Härligt, snygg jobbat! Gratulationer på det! =)

Viktoria sa...

Yeeeehhhhiiiiihaaaa!!!!

GRATTIS!

Det var väl det jag visste ;)

Ponder sa...

Åh, vad roligt!! Hela jag blir alldeles glad och vill hoppa liksom för att du slipper det där jobbet som du vantrivs med.

STORT GRATTIS!!

S sa...

Hallmans: Tackar!!

Emma: Tack. Och tack.

Viktoria: Ja, du sammmanfattade det rätt bra där i dit cybertjut!

Ponder: STORT TACK! Jätteroligt är det!! Nu får vi hoppas att jag trivs bättre framöver!

Viktoria sa...

En reflektion, visst är det rätt häftigt att det faktum att du fått ett nytt jobb har fått mig att småle hela kvällen. Jag har aldrig träffat dig och än mindre känner jag dig men ändå så glädjer dina framgångar mig ända in i maggropen.

Jag gillar det!

S sa...

Viktoria: Det är ju faktiskt jättehäftigt! Hos mig har det knappt sjunkit in ännu, men det kommer kanske?!

Världen enligt J. sa...

Grattis! Kul att det händer något på jobbfronten och att intervjuerna leder fram till positiva resultat!

S sa...

J: Tack. Det är ju fantastiskt roligt! Även om jag aldrig blev intervjuad av för det här jobbet! Eller, jag har väl blivit intervjuad i kanske 1,5 år som man ser till hur länge jag befunnit mig på bygget!