fredag 20 november 2009

Ledig fredag

Vaknade kl 7 av min mans alarm och tänkte Varför har inte min väckare ringt, den ringer alltid först? Minst en halvtimme först. Snurrar runt i sängen och tittar på mobilklockan. 7? Det är inte sant! Jag har dagjour och måste åka till jobbet med tåget som går om 19 minuter.

Tittade vad jag hade ställt mitt alarm på och det stod 9.00. Varför har jag gjort något så puckat?
Jag fick inte ihop någonting.

Sen. Efter vad som kändes som en kvart, men i verkligheten antagligen var högst 5 sekunder insåg jag att jag hade min lediga fredag. Skönt. Men sen var jag rejält vaken.

4 kommentarer:

Philip sa...

Men jag däremot, jag vaknade inte,

S sa...

Philip: Det har du rätt i.

Ponder sa...

Åh, det är ju nästan det bästa som finns! När man tror att man måste gå upp, men sen FÅR lägga sig ner och somna om.
Hoppas resten av den lediga fredagen blev bra!

S sa...

Ponder: Ja, den blev bra!