tisdag 10 november 2009

Tänk efter

Idag har jag tänkt efter fler än en gång när jag hunnit bli liiite irriterad över något. Då har jag tänkt att det är väl inte hela världen. Idag har jag gått omkring i ett litet moln av eftertänksamhet.

Livet är alldeles för skört för att slösa bort på dålig energi. Du vet aldrig om morgondagen kommer. Man tar det bara för givet. Morgondagen kommer. För alla är det inte så och idag har jag fått ta del av det på ett ganska påtagligt sätt. Någonstans har jag vetat, men jag har hela tiden hoppats. In i det sista. Men idag blev vi en speciell person fattigare på denna jord.


7 kommentarer:

Miriam sa...

Okej försöker skriva nåt klokt här. Ger upp. Men, håller med dig. Tänk efter...före...

Viktoria sa...

Nej så tråkigt att du förlorat någon i din närhet!

Annars kan jag inte annat än att hålla med. Varje stund, i nuet.

Ponder sa...

Visst vore det bra om man kom ihåg det där varje dag? Efter min egen nära döden-upplevelse har jag verkligen försökt att göra det bästa av varje dag, trots migränen. Inte alltid så lätt, men jag tror man vinner mycket på att försöka och aktivt tänka på det.

Ledsen för din skull att du fick ett tungt och sorgligt besked idag. Oavsett hur förberedd man är, är man aldrig beredd när det händer.

fia sa...

Du är klok min vän!

S sa...

Miriam: Du är alltid klok, så du behöver bara skriva en punkt så är det klokt! Hoppas världen kan se lite ljusare ut inom sinom tid...

Viktoria: Egentligen var inte den personen mig så nära, men jag känner anhöriga väl och det känns, det gör det. Mycket.

Ponder: Ja, det vore inte dumt om man varje gång slösade energi på fel saker fick sig en nyp någonstans så att man kom ihåg.

Du är för övrigt riktigt duktig på att ta hand om livet!

fia: Tack.

Omentjej sa...

Åh vad tråkigt. Nog behövs eftertänksamhet, nu mer än någonsin skulle jag tro. Kram!

S sa...

Emma: Ja, idag behövs verkligen eftertänksamhet.