lördag 8 januari 2011

2,5 timmar och några hundringar senare

Idag kl 10 hade Mr Man bokat in ett möte hos Länsförsäkringar där vi skulle diskutera försäkringar. Den spontana tanken över en sådan aktivitet är -TRÅKIGT! (Men en liten bit av mig tycker att det är lite roligt också!) Men en timme hos dom kan ju bli något riktigt positivt i slutändan. Måste säga att jag känner mig mycket positiv efter det där besöket.

Det kändes som att vi gick in i en klädkammare som förvandlats till en kombinerad klädkammare och förråd. Om man mot förmodan skulle öppna dörren till det där rummet vill man bara stänga igen dörren, skaka på huvudet och glömma bort det där rummet. Men idag gick vi in och kom ut glada. 2,5 timmar senare!

Nu är det slut på klumpbetalningar av diverse försäkringar och om någon av oss kolavippar så får den andre i alla fall lite pengar mitt i sorgen. Jag kommer att bli ganska stenrik när jag går i pension också. Mr Man är det mer tvivlande med, men han fyller inte 32 imorgon heller. Så han har lite tid på sig.

Inga kommentarer: