tisdag 11 januari 2011

Så, vad gjorde jag?

Jag skrev ju tidigare om mitt lyxproblem av den värre graden. Två nya jobberbjudanden att ta ställning till. Inget kändes bättre än det andra. Men det fanns för- och nackdelar med dom båda. Som det alltid gör.

Utan att göra en allt för lång utläggning verkar det som att jag överraskade alla som kände till detta dilemma och valde det interna erbjudandet.

Många blev glada och jag är lättad. Men det så klart, de jag inte valde var inte så glada. Men de tyckte i alla fall att jag verkade ha tagit rätt beslut när jag motiverade varför jag tackade nej till deras erbjudande. Den tjejen sa att den tjänst jag tillslut valde är mer breddande vilket kommer att vara bra för mig i framtiden. Det mina vänner, det känns bra. När man ska tacka nej till ett erbjudande som är svårt att säga nej till och får pepp från personen man nekar, då känns det på något vis som att man ändå valde rätt.

Inga kommentarer: