tisdag 4 januari 2011

Lyxproblem

Jag har drabbats av ett lyxproblem av den värre graden. På en skala mellan 1-10 skulle jag säga 25. I november 2010 fanns det 349 000 personer i Sverige, i åldrarna 15-74 år, som var arbetslösa. Jag har blivit med två nya jobberbjudanden, (utöver tjänsten jag redan har och inte riskerar att bli av med).

För några månader sedan sökte jag ett jobb hos en arbetsgivare som jag länge sneglat på. I precis samma veva som jag får e-post från som säger att jag är välkommen på intervju, får jag ett erbjudande internt. Någon har tipsat sin chef om mig. Otroligt smickrande måste jag säga!

Så nu sitter jag här, med löneförhöjning på gång. Men vilken tjänst ska jag välja*? Jag måste sätta mig och skriva listor med argument för och emot. Gå till en drömtydare och be om hjälp, ringa en sån där svindyr spåtant och fråga vad hon ser i min framtid, bygga en visionboard för att tydligt se vad jag vill (Tänker mig en STOR, det passar perfekt på sovrumsväggen som är tråkigt helvit och behöver piggas upp!) och börja fasta för att kanske få hallucinationer som säger vad jag ska göra.

Det är verkligen inte varje dag man sitter i en sådan här sits och jag ska inte klaga. Men det är ändå jobbigt! Jag blir helt snurrig i skallen.


*Jag måste ändra situationen jag sitter i nu, så alternativet att stanna i den tjänst jag har nu känns inte aktuellt.

5 kommentarer:

Miriam sa...

Åh, så spännande! Ring mig, det är gratis och jag kan inte spå, men ändå... Kanske hjälper.

Ponder sa...

Åh, men vad roligt! Och samtidigt lite jobbigt att veta vad du ska välja. Vad säger magkänslan, är det inte något av alternativen som känns liiiite bättre?

Therese sa...

Stort grattis, sjukt spännande ju! Kul att känna sig efterfrågad! :)

Omentjej sa...

Åh grattis! Vilket roligt lyxproblem, men jag förstår att det känns jobbigt!! Kolla upp förmånerna... Försk få en känsla för stämningen när du är på intervju? Inte så lätt kanske. Men kollegor och förmåner tycker jag är viktiga runtomkringsaker.

S sa...

Miriam: Ja, spännande är ordet! Jag kanske ringer!!

Ponder: Det är det som är grejen. Inget av dom känns liiiite bättre. I wish!

Therese: Mycket skoj att vara efterfrågad, men då är det också upp till bevis!

Omentjej: Jag har kollat upp allt! Förmåner och allt möjligt. Jag har ju liksom klarat av alla intervjuer. Jag har två jobb som är mina. Det är bara att välja...