söndag 30 januari 2011

Vad är det med kändistjejerna och deras märkesdoftljus?

Vad är det med alla tjejer där ute i bloggvärlden? Jag läser sällan eller aldrig kändisbloggar, förutom Amanda Schulmans, den återkommer jag till ganska så ofta faktiskt.

Det händer alltså att jag även läser andra kändistjejers bloggar, dock inte så ofta. Men varje gång jag besöker någon av de där kändisbloggarna så har dom köpt doftljus. Dyra doftljus. Idag kom jag till Rebecca Simonssons blogg. Rebecca är nattklubbschef på Hells Kitchen och hon köpte doftljus från Ladurée för någon dag sedan. Amanda köpte doftljus från Byredo den 19:e januari och Blondinbella köper sitt favorit doftljus på Make Up Store. Är inte det för övrigt konstigt att dom säljer doftljus? Sofi Fahrman har ett favoritdoftljus och det kommer från Diptyque och dom fick hon i julklapp men även hon kör Byredo ibland kan man se här.

Själv har jag hängt på MK1 Club Schweden ett tag och även vwgolfs forum och varit synnerligen aktiv med kommentarer och frågor.

Det var ett tag sedan nu om jag ska vara ärlig, men jag konstaterar att kontrasten är väldigt tydlig mellan mitt och kändistjejernas liv.

3 kommentarer:

Marcus sa...

Köper verkligen kändisbloggarna någonting? Får de inte allt gratis?

Omentjej sa...

Bränna doftljus för flera hundra kr, det känns ungefär lika nödvändigt som att röka upp pengarna. Fast det luktar förmodligen (kanske?) lite bättre förstås.

S sa...

Marcus: Men.

Omentjej: Tveksamt om det luktar bättre faktiskt. Kanske några av dom?