tisdag 25 januari 2011

Frukt är också godis (sägs det)

Men är det inte lite väl bisarrt att ha bäbisar som kommer ut ur skalet på fruktlappen? Såna här delas ut på min arbetsplats och jag har fortfarande inte vågat skala den. Här är det inga nio månader av förberedelse inte.

Det stod också på en skylt intill fruktkorgarna att man bara fick ta tre frukter per person och dag. Men det klart att fruktutdelningen måste regleras, arbetsgivaren har knappast råd med att alla börjar vab:a helt plötsligt. Man får väl fler föräldradagar ju fler barn man får i en och samma kull dessutom?!

10 kommentarer:

F. Timeus sa...

Kanske lite gnällig och fånig när jag skriver det här: men nej, flera barn i samma kull är inte alltid lika lönsamt som man kan tro. Tekniskt sätt så får man ca 1,5 gånger fler dagar men man får inte dubbelt med barnbidrag.
Och det kan man bli sur på - även om man kanske inte ska klaga egentligen.
Men så dalmas jag numer är (?!) så citerar jag gärna Tony Rickardsson...

S sa...

timeus: Jag tänkte att det blev dyrt för arbetsgivaren pga att arbetskraften är borta längre. Inte att det skulle bli lönsamt för dom som vågar skala...

F. Timeus sa...

Ja det är förstås sant... och det är ju svårt att räkna på det här med frukttillgång kontra föräldraledighet.
Men jag tror ändå kanske att tre frukter per dag är en ganska lämplig rekommendation med tanke på hur risig man kan bli i kistan av för många frukter.

Miriam sa...

Kanske ett pr-trick från TV 4 för att locka tittare till Familjen Annorlunda? Fast va fint ändå att få frukt på jobbet. Det är ju en lyx om man tänker efter.

S sa...

timeus: Jag menade att det skull bli kaos om alla på min arbetsplats skalade fram tre ungar var, bara så där, en dag!

Miriam: Ja, det klart att TV4 ligger bakom det här! Jag ska lämna in ett veto.

Att få tre frukter, eller om så bara en frukt, per person och dag på jobbet är fantastiskt fint! Jag äter nog inte tre i snitt, men jag äter mer frukt nu än någonsin i mitt liv tror jag! Men så är jag frisk också!

Philip sa...

Akta dig så att du inte hittar den här i kylen på jobbet sen: http://failblog.files.wordpress.com/2010/12/27b182c6-6a15-4ffb-9611-f06de1b9dd10.jpg

Marcus sa...

http://www.northarc.com/~ke6isf/other-images/bbyfd.jpg

S sa...

Philip: Hahaha! Ja, det ska jag verkligen göra! Herreminje.

Marcus: Hahahaha!! Stackars barn.

F. Timeus sa...

Alltså jag måste be om ursäkt för att jag inte hängde med på humorn... det är och har aldrig varit min starka sida här i livet. Däremot vill jag bara instämma i skratten till Philips och Marcus länkar - fantastiska!

S sa...

timeus: Du är ursäktad.