måndag 3 januari 2011

Har Knut namnsdag snart, eller?

I år har det hänt något ovanligt. Jag är redo att flytta ut julen redan. Igår när jag vaknade kände jag att jag ville ut med julen! Ut, ut, ut! (Men samtidigt är det mysigt med alla tända adventsljusstakar och stjärnor i fönstren också.)

Men nu vill jag att det ska bli vårsol, dropp från taken, tulpantider, påsk och ljus i form av riktigt solljus.

Som ett brev på posten så slutade julstjärnan i fönstret att lysa idag! Är det ett tecken?!


2 kommentarer:

Ponder sa...

Vi slängde ju ut den stinkande julgranen redan på juldagen (eller var det annandagen) och det är inte direkt någon som har saknat den. Stjärnor och ljusstakar får vara kvar ett tag till, så här års behövs allt extra ljus man kan få.

S sa...

Ponder: Stinkande julgranar verkar vara årets julklapp till alla julgransägare!

Man behöver absolut ljuset, men jag kan ställa dit andra saker som lyser! Men det är helt klart stjärnor och stakar som kommer att saknas mest.