söndag 20 februari 2011

Äsch, bara ett hus

Jag är lite inne på att köpa hus. Jag har några, men inte så speciella eller stora krav. 14 rum och kök, varav 8-9 sovrum skulle kännas bra. Jag gillar inte när det är trångt. Gärna många fönster som måste putsas, många våningar är ett måste så man kan dra dammsugaren upp och ner och det tar en vecka att städa hela huset. Varför inte två kök? Verkar praktiskt om man är hungrig när man befinner sig på övervåningen, eller mellanvåningen, eller vilken våning som helst. Ett kök som är nära till hands. Alltid bra!

Vad mer har jag som krav? Som sagt inga större, men 7 eldstäder känns lagom. På gästtoaletten bör blandaren på handfatet ha vita plastrattar för justering av varmt och kallt vatten. Hemskt gärna stora rosa blommor på toalettväggarna också. För att kunna skoja till det lite emellanåt kräver jag även en danspåle. Det måste det finnas. Okej om de rosa blommorna inte finns, men en påle ska det finnas!

Fasadfärgen är inte så noga, men om den är röd så vill jag gärna att foder och snickerier är gröna och vita. Tomten bör vara kring 2000 kvm så att man känner att man får plats även där. Gärna en pool, den måste inte nödvändigtvis vara så stor men så att man kan doppa sig i alla fall. Är inte så bra på växter och grönska, men blodlönn känns viktigt. Annars kan det lika gärna vara!

Jag har inte så många fler krav så där. Det är ju trevligt om det finns fiskparkett eller liknande, s klart. Men man kan ju inte kräva hur mycket som helst.

Jag tror i alla fall att jag hittat ett hus som faller mig i smaken nu. Vad säger ni? Inflyttningsfest i trädgården till sommaren? Kommer ni?



*och nej. jag är inte ute efter hus.

2 kommentarer:

Therese sa...

Räkna med mig!!

S sa...

Therese: Ja, va roligt!! Men vi kanske inte ses under kvällen, för man verkar gå vilse ganska lätt.