lördag 5 februari 2011

Strejken är över.

Ganska så ofrivillig strejk faktiskt. Livet tog bara över en stund. Livet utanför bloggen.

Men så roligt jag har haft under dessa dagar!!

Jag har inte tränat en enda centimeter. Men jag har varit på onsdagsdejt i form av Årstarevyn 2011 med Årsta scenfolk på scen. Sent på tisdagskvällen satt jag och funderade över vad jag skulle hitta på till dagen efter och hips vips snubblade jag över denna show på internet. Jag, eller vi, gick dit med väldigt få förväntningar. Inga alls faktiskt, om jag ska vara helt ärlig. Men vilket gäng! Det ska bli en tradition att gå på Årstarevyn. Jag gillar små, lokala och initiativrika gäng som vågar göra såna här saker. Jag gillar att stödja det också.

På torsdag landande mamman och pappan i storstan. Stod och fixade med varma mackor i köket när det plingar på dörren. Ni förstår, 2011 plingar det inte längre på dörrar. Bara om man vet att någon är på ingång. Men inte bara så där en torsdagskväll i Årsta. Men plinga gjorde det och jag tittade på mamma och sa "Vet du om det ska komma någon?" Klart att mamma inte vet det som bor 70 mil bort och befunnit sig i vår lägenhet i 30 minuter. Maken såg lika förvirrad ut som mig, men han öppnade tillslut dörren. Vid den tidpunkten, ungefär 10 sekunder efter plinget, hade jag förlikats med tanken på att det var grannarna som kom förbi för att hämta eller lämna något. Men där utanför stod min syster!!! Helt oväntat från alla håll. Ingen av oss visste att hon skulle komma. Hon hade lurat oss alla. På frågan hur länge hon skulle stanna så svarade hon "till imorgon", vilket var igår. Hur kul som helst! Som tur var hade bageriet inte fyra minisemlor kvar den dagen, så jag hade handlat tre mini och en normal. Visade sig vara torsdagens bästa drag!

Sen blev det lördag och det var med skräck jag öppnade ögonen. Idag har jag och grannen varit modeller för en dag. Hemskt och roligt på samma gång så här efteråt. Däremot var det sjuka priser för att köpa foton, så det gjorde vi inte. Vi tackade för oss när vi blivit sminkade och fotade. Så kan man också göra. Det kanske inte är helt korrekt men inte förbjudet och jag förstår inte vilka som betalar 995 kr (vilket var det billigaste) för tre foton på sig själv som man inte vet vad man ska göra med. När vi närmade oss Grevgatan 50 tänkte vi båda att vi bara skulle fortsätta förbi, som om vi skulle någon annanstans. Men vi stannade. Sen gick en halvtimme av total ångest förbi och jag fick jätteröda läppar av makeupmänniskan. Alltså superröda. Jag som bara använder blåvit Lypsyl om dagarna! Sen stod jag där framför kameran och satte pose efter pose. Man undrar ju när dom drar igång TopModel Sverige igen så man kan söka? Jag ser framför mig att Schulman sätter plus minus på mig i sin blogg.

Nu är det lördag och kväll. Nu vankas Moules à la Provencale och jazz hos bästa Glenn. Det ska bli fantastiskt!

Inte en enda bild från dessa dagar. Det var ju trist. Bättring på den!

Inga kommentarer: